Tuesday, April 10, 2007

Rökarens tankemönster

Jag har sett att det är några som går in och läser min "sluta röka blogg" och undrar hur det går för mig. Och jag måste ändå erkänna att jag är förvånad över hur lätt det har varit. Kanske var det för att jag hade viljan att sluta röka den här gången. Och då skall ni veta att det finns kompisar som sagt att de aldrig sett mig utan en cigg i handen. Iallafall inte när vi varit utomhus.

Men nu är det över. Jag har inte ett sådant sug efter cigaretter som jag en gång hade. Men jag har nu märkt att tankemönstret om att gå ut och röka finns. Sitter jag och lyssnar på någon som pratar så vill jag gå ut och röka så fort personen lyssnar. Och jag tror inte att det är just rökningen som jag vill åt utan den där pausen där man vet precis vad som händer. Inget konstigt och inget oväntat.

Men jag skall stå ut. Mitt liv som rökfri skall börja. Det enda som stör mig är att jag känner lättare hur illa allt luktar. Personer som har för mycket parfym på sig, personer med dålig andedräkt och svettiga ungar på bussen. De luktade inte så mycket när jag rökte. Eller var det kanske så att jag inte kunde känna lukter?

Pingat på intressant.
Läs mer om rökning

No comments: