Wednesday, March 21, 2007

Fjärde dagen efter ett rökstopp

Vad skall man säga. Jag är röksugen men jag klarar att stå emot det. Nikotintuggummina hjälper en hel del. Men nu börjar jag hosta hela tiden. Det kliar i halsen. Det känns som om jag har en riktig rethosta. Som att en massa damm fastnat i halsen. Man får hoppas att det blir bättre. Fortfarande är händerna ett stort problem. Jag vet inte vart man skall göra av dem.

Tur att man har kompisar som står ut med att man är helt hysterisk och står ut med att man är ett nervvrak. Jag hoppas att det snart blir lite lugnare i mitt hjärna. Men jag står ut. Det verkliga provet kommer ju när man skall gå ut och ta en fika. Rökningen har ju varit en del av hela det sociala med att gå ut och ta en fika. Och hur skall det bli om man skall gå ut och ta en öl? Öl och cigaretter hör ju liksom ihop. Tur att det är mitt i veckan. Då behöver jag inte oroa mig för det på ett tag iallafall.

Räknade lite snabbt på att jag sparar ungefär 1500 kronor i månaden på att sluta röka. Man får hoppas att det inte går till något annat.

Intressant? Läs mer om rökning.

No comments: