Tuesday, March 20, 2007

På tredje dagen så sker det.

Åhh det känns skönt att vara utan cigaretter. Livet känns så lätt.

I helvete heller!!!

Allvarligt så känns det skönt. Men det är inte lätt. Idag så har det där suget som finns i kroppen inte vart ens i närheten av hur det var igår. Jag har klarat mig på bara ett nikotintuggummi idag. Men nu har något helt annat behov upptäckts. Vart skall man göra av händerna? Jag stod och väntade på bussen och fick nästan kramp i armen för att jag inte visste hur man skulle hålla den. Jag försökte tjuvkika på andra hur de beter sig utan cigg. Tydligen så finns det några olika knep. Händerna i jackfickorna verkar som om det var en favorit. Andra satt och lekte med mobiltelefonerna. Tack gode gud för att Metro finns. Annars så hade jag inte klarat av att vänta på bussen. Jag passade även på att ringa mina kompisar och höra vad de hade för sig.

Nu är jag hemma och skall börja ta tag i dagens besvär i hemmet. Städning är ju inte någon idé direkt, men kanske kan man diska lite eller varför försöka titta på en film. Jag har hört att man kan få gratis tv i datorn med. Jag är lite småsugen på att se någon typisk amerikansk 80-tals serie. Kanske skall kika in på svt för att se det senaste avsnittet av Playa del Sol? Vi får väl se vad jag hittar på. Men först av allt så skall jag ta mig en kopp kaffe. Hur det går utan den vanliga cigaretten till vet jag inte. Men jag skall försöka.

Intressant? Läs mer om Rökning.

1 comment:

Unknown said...

Jag är otroligt imponerad av din kamp. Ge järnet Emil, och ring mig om du behöver stöd

Kram Bo-Erik