Wednesday, March 21, 2007

Rökning i Filmer!!

Ja nog för att jag tycker att det är kul att se på film. Men skall jag vara helt ärlig så är det skitjobbigt att kolla på film när man vill sluta röka. Vilken film man än kollar på så röker någon. I James Bond så röker alla. Rökning och agenter är samma som kaffe och kaka. Och nog fasiken så skall någon plocka upp en cigarett även i en komedi. Man skall ha en cigg i munnen för att spela cool. När man har haft sex så skall man ha en cigg i munnen. Den som slutat röka har iallafall inte gjort de filmerna. Det är hemskt att se all den där goda rökningen på film. Visst den är överdriven och man vet att den är inte så god och nyttig som den ser ut att vara på film. Men skall jag vara helt ärlig så minns jag hur det känns att suga i mig den där röken. Känna hur lugnet sprider sig i kroppen.

Enda chansen att slippa cigaretter i filmer är väl att satsa på barnprogrammen. Fragglarna, Kalle Anka eller varför inte en favorit i repris Bumbibjörnarna.

Intressant? Läs mer om rökning, film, sex.

No comments: