Thursday, March 29, 2007

Jag bytte ut ciggen mot vaniljsås

Japp jag måste erkänna jag har ljugit. För er och för mig. Jag trodde inte att jag bytte ut cigaretten mot något när jag nu så stolt ropar ut mitt rökstopp. Men jag ljuger. Jag har hittat en annan last att fylla tomrummet med. Vaniljsås. Detta djävulens sås. Om den ändå hade varit svår att göra. Men icke då. Den är så lätt så lätt att vispa till. Jag tror nog att den är nyttigare än cigaretterna men jag är inte helt säker. Det enda som jag vet är att den luktar godare. Men till mitt försvar så skall jag säga att jag inte äter den varje dag. Och absolut inte så ofta. Men på kvällen så känns det gott att ta sig lite vaniljsås och en kopp med kaffe. Och vill man lyxa till det kanske en bit äppelkaka. Men det är vaniljsåsen som jag vill åt. Det är sjukt. Jag som trodde jag hade kommit över begäret. Men från ett missbruk till ett annat.


Jävla Vaniljsås

Pingat på intressant. Rökning?

No comments: